Services-1
Serviciile bazate pe web sunt utilizate pentru găzduirea de jocuri online, site-uri web de afaceri, instrumente de colaborare, aplicații de afaceri etc. Aceste aplicații sunt accesate de utilizatorii finali prin intermediul internetului. Durata de funcționare a serviciului este critică pentru utilizatorul final. Dacă o aplicație web sau un site web de afaceri nu este disponibil atunci când este necesar, atunci acest lucru poate duce la pierderea de venituri pentru companie. Timpul de nefuncționare a serviciului poate duce, de asemenea, la pierderea datelor și întreruperea operațiunilor comerciale. Prin urmare, este important ca furnizorul de servicii să se asigure că aplicația web sau site-ul web este întotdeauna funcțional. Monitorizarea timpului de funcționare este o tehnică care este utilizată pentru a identifica și a aborda problemele legate de aplicațiile web înainte ca acestea să ducă la nefuncționare. În monitorizarea uptime, proprietarul site-ului web sau administratorul de sistem definește reguli care trebuie monitorizate pentru a se asigura că aplicația este întotdeauna disponibilă. Monitorizarea timpului de funcționare se referă la procesul de verificare de la distanță dacă un site web este sau nu pornit și operațional. Aceasta se referă de obicei la servere sau alte dispozitive care sunt conectate la internet, dar se poate aplica și altor dispozitive dintr-un mediu de rețea. Monitorizarea uptime poate ajuta la identificarea problemelor de performanță și a erorilor într-un serviciu web. Aceste informații pot fi utilizate de administrator pentru a remedia aceste probleme, astfel încât să se îmbunătățească prestarea serviciilor. Serviciile de uptime monitorizează aplicațiile web pentru disponibilitate, timpi de răspuns și erori. Aceste informații sunt apoi utilizate de către furnizorul de servicii pentru a se asigura că aplicațiile sunt întotdeauna disponibile și funcționează conform nivelurilor preconizate.